Skip to content

clock 2 min leestijd

Kennis

Boost jouw leadgeneratie met AI-gedreven B2B e-mailmarketing

Merk je dat e-mailmarketing veel tijd kost en steeds minder leads oplevert? Dit is niet vreemd, want prospects verwachten persoonlijke e-mails die aansluiten op de organisatie. Hierdoor val je op en zorg je voor een hoger percentage dat jouw e-mail opent. Zet AI in voor jouw B2B e-mailmarketingstrategie. Schaal sneller, genereer leads en breid je business uit. Dit kan allemaal met AI e-mailmarketing.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij je e-mails inzet als marketingkanaal en zo contact legt met nieuwe en bestaande klanten. Tegenwoordig gaat het veel verder dan alleen een nieuwsbrief versturen: je bouwt relaties op en creëert vertrouwen bij je doelgroep. AI is een hulpmiddel waarmee je snel persoonlijke e-mails schrijft, vertrouwen bij de doelgroep creëert én ook nieuwe markten opent.

AI inzetten voor jouw e-mailmarketing strategie

Iedere beslisser is natuurlijk anders. Persoonlijke aandacht op het juiste moment is de sleutel tot succes. Leadlijsten handmatig segmenteren kost te veel tijd en levert onvoldoende resultaat.

Wat is het verschil met AI-emailmarketing voor leadgeneratie?

Traditionele e-mailmarketing

AI e-mailmarketing

Massa mailings naar grote lijsten zonder

segmentatie

Persoonlijke e-mails op basis van

segmentatie en gedrag 

Handmatige segmentatie

Automatische segmentatie op basis

van realtime data

Weinig inzicht in behoeften van

de doelgroep

AI Voorspelt de intentie en

koopgedrag

Je bent niet zeker van leadgeneratie

Dagelijks warme leads in jouw

e-mail

Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, toch begrijpt AI jouw doelgroep en voorspelt haarscherp wat ze zoeken, op basis van jouw input. Hierdoor maak je met minimale moeite elke e-mail relevant. Dit is precies wat bij b2b leadgeneratie komt kijken, een bericht dat aansluit op de doelgroep die je wilt bereiken. 

Echte voorbeelden uit de praktijk 

AI en e-mailmarketing gaan goed samen. Dat zien wij ook in de praktijk. Best Workers heeft de AI Sales Automation van JEX ingezet voor leadgeneratie. Dit heeft AI voor Best Workers opgeleverd:

  • Niet meer handmatig leads zoeken op Google, vrachtwagens fotograferen of puur vertrouwen op mond-tot-mondreclame 
  • Van 6 leads per jaar naar 8 per dag 
  • Meer tijd voor je klanten in plaats van tijdrovende koude acquisitie 

Het levert dus niet alleen leads op, maar je besteedt de tijd aan prospects die écht geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Dat is precies wat Best Workers nu doet. 

Zelf aan de slag gaan? Met deze drie stappen start je een succesvolle e-mailmarketing campagne:  

1. Beschrijf jouw ideale doel 

Weet waarvoor je het wilt inzetten. Een helder doel zorgt voor mogelijkheden en houvast.  

2. Bepaal je doelgroep

Als ondernemer weet je wie je producten of diensten kopen. Hierdoor heb je relevante input voor het AI-model. Hoe meer informatie je doorgeeft, hoe beter de resultaten zijn. 

3. Begin de test 

De eerste e-mails gaan we versturen naar jouw doelgroep. De eerste inzichten stromen binnen in een aantal dagen.Is het resultaat nog niet wat je verwachtte? Dan passen we de segmentatie deels aan tot het positieve resultaat er is. Dan schaal je direct op naar meerdere e-mails per dag. 

Klaar om je e-mailmarketing strategie te starten (met JEX)?

E-mailmarketing en leads genereren gaan hand in hand. AI verandert de manier waarop bedrijven dit doen. Handmatige taken en ongeopende e-mails behoren tot de verleden tijd. Met AI Sales Automation bereik je je doelgroep op het juiste moment, en dat volledig automatisch. Minder moeite voor sterke en goede B2B leads.

Weten hoe AI jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen met JEX? Jij bespaart tijd op handmatige segmentatie en ontvangt dagelijks warme leads in jouw inbox. Ben jij benieuwd hoe het werkt?