Update:
| 2 min
Battle of the Branche - CPB-karting
Sinds dit seizoen is JEX de trotse hoofdpartner van Richard Verschoor. De Nederlandse F2-coureur van Van Amersfoort Racing won onlangs op de Red Bull Ring in Spielberg de GP van Oostenrijk. Een partnership met gedeelde passie voor snelheid en winnen. In het verlengde hiervan organiseren we de ‘Battle of the Branche’, een unieke racing experience voor uitzendbureaus in Nederland. Op 12 en 13 juli stapte de vijftig laatst overgebleven raceteams tijdens kwalificatieronde 2 in professionele karts met 125 cc.
Normale karts?
Wie dacht even rustig een paar rondjes te gaan rijden had het mis. Van een recreatiekart was allesbehalve sprake. Met een wegligging van enkele centimeters boven het asfalt en een 125 cc motor werden snelheden van boven de 100 km/u per uur aangetikt. Opperste concentratie en een flinke fysieke inspanning waren vereist om de kart op de baan te houden.
Fanatisme
In kwalificatieronde 1 werd de Battle of the Branche nog uitgevochten op een virtueel circuit. ”Je hoort en ziet de snelheid dan wel door een koptelefoon en op een scherm, het echte ervaren is er niet bij.” Dat bleek op Circuit Park Berghem wel anders te zijn. De ronkende kartmotoren, geur van benzine en voelbare snelheid deden de deelnemers voor even doen geloven dat ze een ‘echte’ coureur waren. Dit in combinatie met de almaar sneller wordende rondetijden en de prijzen in het verschiet, leverde een baan vol fanatisme en strijd op.
"Deelnemers die dachten in 'standaard' karts te racen, konden het een tiental rondes later en geheel bezweet haast niet bevatten".
Lars Noya- Lead Sales Operations
Lovende reacties
“Fantastisch georganiseerd”, “de vetste ervaring in tijden”, “wat een snelheid” en “dit kan alleen bij JEX’’, zomaar een greep uit de lovende reacties van de honderd deelnemers. Waar uitzendbureaus hun enthousiasme in de eerdere kwalificatieronde al lieten zien en horen, konden de complimenten tijdens de twee kartdagen niet op.
‘’De vorige kwalificatieronde was een mix van informeel en formeel. Een rondleiding door ons nieuwe hoofdkantoor, een bedrijfspresentatie van Nick en natuurlijk het racen op de simulator. Het pand maakte indruk, de presentatie was verhelderend en het simmen werd vooral als cool ervaren. Het karten oversteeg daarentegen echt alle verwachtingen. Deelnemers die dachten in ‘standaard’ karts te racen, konden het een tiental rondes later en geheel bezweet haast niet bevatten”, aldus Lars Noya, Lead Sales Operations - JEX.
Regen en rappe rondetijden
Konden we het op racedag 1 niet beter treffen met het weer, dat was 24 uur later wel anders. De regen gooide op de tweede dag roet in het eten. Donkere wolken pakten zich samen boven Berghem en de daaruit vallende neerslag maakte de baan spekglad. De rode vlag was onvermijdelijk. Alle racers op de baan kwamen naar de pitstraat en meer dan twee uur lang was het oorverdovend stil op het Circuit Park.
Naast de baan zichtbare teleurstelling en ongeduld: ‘’kunnen we nog wel?’’ ‘’wat doen we als het niet stopt met regenen?”. Toen Buienradar naderende hoop voorspelde, werd de baan door een groep racefanaten vakkundig droog gereden. Na een half uur ontstonden de eerste droge plekken en racelijnen op het asfalt. Voordat de deelnemers het racen konden hervatten, reden Richard Verschoor en Jayden Thien (Belgisch Kampioen Mini Max) de laatste ‘inspectierondes’. Nadat beiden snellere tijden reden dan dag 1 gaf de raceleiding de baan vrij. De aanname dat het op dag 2 onmogelijk was om snellere tijden te noteren dan dag 1, was daarmee ook direct van tafel.
Top 10
Van de 50 uitzendbureaus (100 deelnemers) verzekerden de tien snelste uitzendbureaus zich voor kwalificatieronde 3. Onderstaande top 10 zien we 9 augustus a.s. voor de Porsche race op Spa-Francorchamps:
- FlexWorx!
- Windsor Group
- Workfix
- Profield
- Hulsman
- Foxwise
- ZuidLoont
- Timetohire
- Maxflex
- BaanMeesters