Skip to content

clock 1 min leestijd

Nieuws
Kennis

Lars Noya over krachtige klantrelaties en verwachtingen overtreffen

Hoe je als uitzendbureau sterke langdurige relaties met klanten opbouwt? Daar weet Teamlead Relatiebeheer Lars Noya alles van. 

“Het vereist een combinatie van persoonlijke aandacht, proactieve communicatie en kwaliteit. De tijd nemen om klanten te leren kennen, ook op persoonlijk niveau, is waar het om draait. Begrijp de behoeften, uitdagingen en doelen en pas je dienstverlening daarop aan.” Op welke manier je dit doet volgens Lars? Door regelmatig check-ins te organiseren om de relatie te versterken en het vertrouwen te vergroten.  

Eén van de belangrijkste speerpunten binnen relatiebeheer is proactieve communicatie. “Wees proactief in je communicatie naar klanten en houd hen op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de markt, nieuwe diensten of features in de software.” Als kennispartner in de uitzendbranche houdt JEX voortdurend de vinger aan de pols. “We zien het als onze missie om de nieuwste trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt met onze klanten te delen. Door een rol als kennispartner aan te nemen ontvangen onze klanten actuele informatie maar ook stuurdata en relevante adviezen.” 

Lars geeft aan dat je als relatiebeheerder ook rekening moet houden met mogelijke problemen en van tevoren al communiceert over oplossingen. “Dit toont aan dat je betrokken bent en geeft de klant vertrouwen in je vermogen om deze problemen snel op te lossen.”  

Take the lead. Overtref verwachtingen. Dat is het laatste advies dat de Teamlead geeft. “Zorg ervoor dat je kwaliteit consistent is en je team goedgetraind. Focus je op verbetering en beschik over de juiste middelen om de verwachtingen van de klant te overtreffen.” 

Of verwachtingen zijn overtroffen? Zeker. Toen één van de klanten oog in oog kwam met onverwacht verlies van werk in zijn sector, stond JEX klaar als redder in nood. “Ons team en andere afdelingen reageerden snel en flexibel door extra ondersteuning te bieden en de klant te helpen in het verschaffen van data en advies. Het resultaat? Verwachtingen overtroffen en relaties versterkt. 

Lars sluit af met het belang van feedback. “Het vormt de basis van ons ontwikkelingsproces omdat we begrijpen waar we goed in zijn, waar verbetering ligt en wat de klant nodig heeft en verwacht.''