Skip to content

clock 2 min leestijd

Kennis

De beste strategieën om je uitzendbureau te laten groeien

JEXpertise

Als je een uitzendondernemer met ambitie bent, dan wil je natuurlijk dat je uitzendbureau groeit. Je wil meer kandidaten, meer klanten, meer merkbekendheid en vooral: meer succes. Het vergroten van je marktaandeel en het versterken van je positie in de uitzendbranche vereisen een effectieve strategie én een goed doordacht plan. In dit artikel lees je welke stappen je kunt zetten om groei én succes voor je bedrijf te realiseren.

Waarom een groeistrategie belangrijk is voor jouw uitzendbureau

Groei moet een prioriteit zijn, vooral in een competitieve markt zoals de uitzendmarkt. Een goede groeistrategie zorgt voor:

  • Sterker merk. Dit biedt meer kansen doordat het je zichtbaarheid vergroot, vertrouwen wekt en leidt tot meer klanten en betere kandidaten.
  • Meer kandidaten en klanten. Door meer kandidaten heb je een breder klantenbestand, en daardoor meer bereik.
  • Toekomstbestendigheid. Door groei ben je flexibeler, speel je makkelijk op veranderde marktomstandigheden in en grijp je nieuwe kansen aan.

Het aantrekken van de juiste kandidaten en klanten

Een uitzendbureau valt of staat met de kwaliteit van klanten en kandidaten. Je wil dus de juiste mensen aantrekken. Maak hier een strategische prioriteit van. Investeer in effectieve wervingscampagnes, maak het salesproces efficiënter met een AI Sales Assistant, optimaliseer je online aanwezigheid en benut netwerken die je in de branche hebt opgebouwd. Zorg ervoor dat je niet alleen de behoeften van je klanten begrijpt, maar ook een sterke relatie opbouwt met kandidaten. Het draait om het creëren van waarde voor iedereen, zodat iedereen groeit. En daar profiteert jouw uitzendbureau van. Met de Consultancy van JEX helpen we je met het grijpen van deze kansen.

Zorg dat je talent weet te behouden

Bij groei denk je automatisch aan het aantrekken van nieuw talent. Maar, wat net zo belangrijk is: het behouden van huidig talent. Creëer een positieve werkomgeving, biedt kansen voor professionele ontwikkeling en houd je medewerkers tevreden. Stuur bijvoorbeeld een presentje of kaartje voor een verjaardag of belangrijke mijlpaal. Gelukkige werknemers presteren beter, dragen bij aan een goede werkcultuur én zijn ambassadeurs voor je uitzendbureau. En dat trekt weer nieuwe talenten aan. Een win-win dus! Toch nog wat ondersteuning nodig in de werving en selectie? Bekijk onze AI Recruiter om sneller de juiste kandidaten te vinden.

Kies voor slimme software en services

De moderne wereld van werving en selectie verandert continu. Technologie is daarin je beste vriend. Investeer in slimme software en AI oplossingen die je helpen bij het stroomlijnen van je processen, het analyseren van gegevens en het optimaliseren van de efficiëntie van je werk. Van ATS-systeem tot Employee Self Service (ESS). Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat een systeem voor. Onze uitzendsoftware heeft alle functies die jij zoekt op één plek.

Laat jouw uitzendbureau groeien met de juiste strategie

Groei realiseer je niet door één aspect van je uitzendbureau aan te pakken. Daar is een strategie voor nodig dat alle aspecten van je uitzendbureau omvat. Dat klinkt ingewikkeld en dat kan het ook zijn als je er alleen voor staat in dit proces. JEX focust zich op uitzendondernemers zoals jij: vol met ambities en plannen, maar die nét dat zetje in de rug nodig hebben.

Veelgestelde vragen

De meest voorkomende KPI’s voor een uitzendbureau zijn omzetgroei, plaatsingspercentage, time-to-fill, klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid, kandidatenretentie, kosten per plaatsing en aantal actieve klanten.

Het bepalen van de juiste doelgroep voor jouw uitzendbureau begint met het analyseren van de behoeften van je klanten en kandidaten. Focus op specifieke sectoren, functies of regio’s waarin je een sterke positie wilt opbouwen.

Een goed plan van aanpak voor jouw uitzendbureau omvat duidelijke doelen, een strategie voor werving en selectie en het gebruik van de juiste middelen. Daarnaast is het belangrijk dat je focust op het behouden van talent en klanten.