Update:
| 1 min
Wat is backoffice en wat zijn backoffice werkzaamheden?
De backoffice is een belangrijk onderdeel voor een uitzendbureau. Werkt dit niet zoals het hoort, dan merk je dit meteen. Geen gestroomlijnde processen. Geen tijdige verloning. Het resultaat? Frictie tussen jou, je opdrachtgevers en uitzendkrachten. Dit wil je natuurlijk niet.
Wat is backoffice?
De backoffice bevat alle administratieve en operationele taken van je uitzendbureau. Al is er geen directe relatie met de klant, dit maakt de backoffice niet minder belangrijk. Want als het achter de schermen niet goed gaat is dit ook vóór de schermen te zien. Een goed draaiende backoffice is van belang voor je uitzendbureau.
Wat doet een backoffice medewerker?
Heel veel! Het woord zegt het eigenlijk al redelijk, de backoffice bevindt zich aan de achterkant van een organisatie. Het gaat dan ook vaak om administratieve taken die zich aan de achterkant van een organisatie bevinden. Waar er in de frontoffice veel klantcontact is en frontoffice medewerkers het eerst aanspreekpunt zijn van klanten wanneer deze vragen hebben, zorgen backoffice medewerkers dat achter de schermen alles goed loopt.
Wat zijn backoffice werkzaamheden?
Denk bij backoffice werkzaamheden aan het bijhouden van administratie, het verwerken van document en het beheren van dossiers. Kortom, de backoffice is de motor van je uitzendbureau. En het laatste wat je wil is dat deze overhit raakt. Te veel taken. Te weinig tijd. Geen kracht meer om gas te geven voor wat écht telt: zorgen voor de beste match tussen opdrachtgevers en uitzendkrachten.
JEX als jouw partner in kennis en groei
Stel jezelf de volgende vraag: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ga voor het uitbesteden van de backoffice. Bij een betrouwbare partij: JEX. De meest innovatieve speler in de markt en jouw partner in kennis en groei.
Met de backoffice van JEX heb je veel minder administratieve lasten. De waslijst aan taken en verantwoordelijkheden die je zojuist gelezen hebt neemt JEX uit handen. Verloning van je uitzendkrachten? Tweemaal per week en tijdig. Arbeidscontracten? Correct en in meerdere talen. Een volledig debiteurenrisico, data-advies om te groeien, kwaliteitsgarantie door certificeringen en reversed billing voor zzp’ers.
Ja, dat lees je goed. JEX regelt ook de wekelijkse verloning van je zzp’ers. De persoonlijkste dienst die wij je uitzendbureau bieden? Een eigen Accountmanager die altijd klaar voor je staat. En door onze lage all-in factor van 1.70 houd je als uitzendbureau meer marge over aan beide kanten. Wat dit voor jou betekent? Een lagere kostprijs voor je uitzendkrachten én een hogere tariefstelling.