Om een plaatsing aan te maken in het JEX Backoffice portaal, volg je de volgende stappen:
Klik op een afbeelding om deze te vergroten en nog een keer op de afbeelding om deze weer te verkleinen.
Stap 1
Klik in het linker menu op 'Plaatsingen' om het overzicht van jouw plaatsingen te openen.
Stap 2
Boven het geopende overzicht van jouw plaatsingen vind je rechts de button 'Plaatsing toevoegen'. Klik hier om een nieuwe plaatsing aan te maken
Stap 3
Kies dat het gaat om een werknemer en kies de desbetreffende werknemer.
Stap 4
Selecteer het project waar de werknemer gaat werken.
Stap 5
Selecteer de functie die de werknemer gaat uitvoeren.
Stap 6
Vul de startdatum van de plaatsing in.
Stap 7
Kies de juiste pensioenopbouw van de betreffende werknemer.
Stap 8
Geef – indien van toepassing – aan of de werknemer onder één van de drie opties valt (pensionado, bouwvakkracht, vakantiekracht). Dit is geen verplicht veld.
Stap 9
Klik op 'Volgende'.
Stap 10
Vul het bruto uurloon van de werknemer en het klanttarief in.
Stap 11
Vul de tarieffactor in voor overwerk en toeslagen.
- Hanteer je één factor over de verschillende percentages van toeslagen en overwerkuren, klik dan bij afwijkend op 'Nee'. Vul vervolgens de factor in die jij hanteert.
- Hanteer je andere factoren over de verschillende percentages van toeslagen en overwerkuren, klik dan op 'Ja'. Stuur vervolgens deze factoren per e-mail naar clientsupport@jex.nl.
Stap 12
Geef aan of de werknemer recht heeft op reiskosten.
Stap 13
Geef aan of de reiskosten doorbelast moeten worden naar de opdrachtgever. Vul bij 100% doorbelasten '1,00' in. Vul bij 0% doorbelasten '0,00' in (kosten worden in mindering gebracht op de marge).
Stap 14
Geef aan of de werknemer recht heeft op een bruto, netto vergoeding of ADV toeslag.
Stap 15
Klik op 'Opslaan' om de plaatsing op te slaan. Het aanmaken van de plaatsing in het JEX Backoffice portaal is dan definitief. Wil je de plaatsing later nog eens checken of wijzigingen aanbrengen? Klik dan op 'Concept opslaan'.
Stap 16
Wanneer je de plaatsing hebt opgeslagen, ontvangt de werknemer een plaatsingsbevestiging ter informatie via de AFAS Pocket app.
Stap 17
De opdrachtgever ontvangt een opdrachtbevestiging ter informatie.
Ben je er met bovenstaande informatie nog niet helemaal uitgekomen? Neem dan contact op met onze Client Support via clientsupport@jex.nl of telefonisch op werkdagen van 8:00 – 17:30 via 010 – 300 7869.